reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok internetového obchodu www.cyklocajka.sk

1. Pri preberaní tovaru je spotrebiteľ povinný skontrolovať:

  • či mu bol dodaný tovar v súlade s objednávkou
  • či mu bol tovar dodaný v množstve v súlade s objednávkou
  • či je tovar alebo jeho obal poškodený

2. V prípade, že bol spotrebiteľovi dodaný tovar, ktorý si neobjednal, je spotrebiteľ povinný
ihneď, najneskôr do 24 hodín e-mailom kontaktovať predávajúceho. V takom prípade je
spotrebiteľ oprávnený tovar neprevziať a s osobou, ktorá tovar dodala, spísať zápis o neprijatí
zásielky.

3. V prípade, ak bol spotrebiteľovi dodaný tovar, ktorý javí známky poškodenia, zjavných vád,
prípadne v menšom množstve, než si spotrebiteľ objednal, je spotrebiteľ povinný tovar
prevziať, avšak uviesť tieto skutočnosti v dodacom liste. Spotrebiteľ je povinný takýto dodací
list ihneď zaslať predávajúcemu a uplatňovať si nároky z vád. Neskoršie reklamácie týkajúce
sa poškodenosti, zničenosti alebo množstva tovaru pri jeho dodaní nebudú akceptované. V
prípade, ak spotrebiteľ odmietne prevziať tovar podľa tohto odseku týchto VOP, je
predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.

4. Spotrebiteľ môže tovar reklamovať e-mailom na adrese: predajna@cyklocajka.sk alebo
poštou na adrese miesta podnikania, a to spolu s dokladmi ako dodací list, faktúra. V reklamácii je spotrebiteľ povinný uviesť:

  • svoje identifikačné údaje
  • údaje predávajúceho
  • opis tovaru, ktorý spotrebiteľ reklamuje
  • popis vady tovaru a
    číslo objednávky, ktorej sa reklamácia týka

5. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci
je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď, ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s
dokladom o vybavení reklamácie.

6. Záručná doba začne plynúť dňom, kedy spotrebiteľ tovar prevzal. Záručná doba je 24
mesiacov, pokiaľ nie je v dokladoch viažucich sa k tovaru uvedené inak. Ak je na tovare, jeho
obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená dlhšia doba, neskončí sa záručná doba
pred uplynutím tejto doby. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho
spôsobom ďalej uvedeným.

7. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie tovaru vzniknuté, okrem iného, najmä:

  • prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením
  • znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby,
    zanedbaním starostlivosti o tovar
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou,
    prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa
    tovar bežne používa
  • vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom, vniknutím vody, ohňom
  • zásahom do tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy, montáž alebo úpravy)
  • pri používaní tovaru v rozpore s návodom, technickými normami, inou
    dokumentáciou k tovaru či s účelom, na ktorý je tovar určený
  • mechanickým poškodením, najmä roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený tovar,
    tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným
    poškrabaním vrstiev tovaru a pod.
  • neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru
  • po uplynutí záručnej doby

8. Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy,
násilného poškodenia, poveternostných podmienok alebo prevádzkou v extrémnych a
neobvyklých podmienkach.

9. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí spotrebiteľom. Pri
použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri
veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia
cena.

10. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady,
ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).

11. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do
3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje
zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku
reklamačného konania. Oznámenie určenia spôsobu vybavenia reklamácie je možné zo
strany predávajúceho vykonať aj formou e-mailového oznámenia na e-mail, ktorý spotrebiteľ
uviedol pri objednávke tovaru. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci
reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po
márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy
odstúpiť.

12. Po ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci
spotrebiteľa e-mailom alebo doporučeným listom. Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil
počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu
zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou,
notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len
„odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže
predávajúci od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné
náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.

13. Odborné posúdenie tovaru musí obsahovať:

  • identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie
  • presnú identifikáciu posudzovaného výrobku
  • popis stavu výrobku
  • výsledok posúdenia
  • dátum vyhotovenia odborného posúdenia

14. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia
odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.

15. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia zmluvy a
predávajúci ju zamietol, je povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže
spotrebiteľ zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak spotrebiteľ tovar zašle na odborné
posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného
posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša
predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným
posúdením od predávajúcim určenej osoby preukáže zodpovednosť predávajúceho za
reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného
posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14
dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie
tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú
reklamáciu nemožno zamietnuť.

16. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne
odstránená. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za
bezvadný. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol
riadne užívať ako bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od

zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak
však spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet
vád tovar riadne užívať. Za väčší počet vád sa považujú aspoň tri vady a za opätovný výskyt
vady vyskytnutie tej istej vady po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách.

17. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. ak
bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom
záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.